Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lizz Koper - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Lizz Koper - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Lizz

Blijf op de hoogte en volg Lizz

12 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

De eerste dag zijn we rustig opgestart. Ik zelf had zelf erg slecht geslapen en was dan ook rond 4 uur in nacht weer wakker, jetlag warmte vele verntilators op de kamer en het vele geluid van buiten af. Marjolein daarin tegen had heerlijk tot half 11 uitgeslapen maar ook niet helemaal top geslapen.

De eerste dag hadden we op de planning om met de boot de stad te bezichtigen. Lekker op het water, daar zou het niet zo warm zijn.
Toen we van het hostel weg liepen met de kaart in onze hand, kwam er een vrouw naar ons toe. Heel lief en aardig vroeg ze waar we naar toe moesten en of ze ons kon helpen. Omdat we (vooral marjolein) nog beetje achterdochtig waren hele tijd, hadden we nu zo iets we moeten de mensen maar iets meer gaan vertrouwen hier en geloofde haar. Zij vertelde dat het niet mogelijk was om met de boot te gaan in de middag omdat de rivier te laag zou staan, achteraf gezien was dit gewoon een Scam truc natuurlijk STOM!!!! Daarna vroeg ze waar we naar toe gingen na Bangkok en gaf als tip dat we via een bureau de reis moesten boeken omdat de vakantie zou beginnen van de kinderen in Thailand, net op de dag als wij zouden vertrekken. Toevallig wist ik dat dit waar was en hadden dit ook al meerdere mensen tegen ons gezegd. Iedere keer hadden we zoiets van het zal wel, maar het was de zoveelste keer dat we zoiets hadden van misschien kunnen we toch beter doen.
Ze legde alles heel netjes uit en hielp ons met een TukTuk (die achteraf gewoon samen werkte natuurlijk).

We hebben twee tempels bezocht. Een daar van was met the BIG BOEDHA die wel erg mooi was. Overal zaten mensen die persoonlijk door moniken werden toegesproken.

Daarna werden we naar het toeristenbureau gebracht, het zag er vertrouwbaar uit. We hadden samen met de man die ons hielp een tocht uitgezocht die we wouden doen in Chang Mai. Het leek ons helemaal geweldig. Natuurlijk wisten we dat we veel te veel betaalde, maar dachten daarin tegen ook nu is het wel even geregeld en ivm met de vakantie wisten we niet hoe het anders zou verlopen.

Nadat we terug in de TukTuk kwamen gaf de chauffeur aan dat hij ons naar een kledermakerij wou brengen. Hij vertelde dat als hij ons daar na toe zou brengen dat hij dat benzine zou krijgen, ookal zouden we maar in en uit lopen. Deze manier van scammen hadden we al zo vaak gehoord, dus hier trapte we echt niet in. We hebben duidelijk aangegeven dat we het niet wilde en dan bij deze gingen uitstappen. Hij speelde erg op je gevoel in, maar uiteindelijk heeft hij ons voor het afgesproken bedrag op de plek af gezet waar we wouden.

In het hostel ging marjolein eens even kijken naar het Hostel dat we zouden hebben in Chang Mai, de reviews hiervan waren zeer positief, maar toen we gingen kijken naar de reviews van het toeristen bureau schrokken we ons te pletter. We waren dus echt bezeikt, maar in de zin van hoeveelheid geld. Teminste zo werd verteld, we waren er dus wel zeker van dat de reis door zou gaan, maar dat we gewoon veel te veel hadden betaald. (wat we eigenlijk ook wel wisten). Het belangrijkste voor ons was dat de rest van de tocht wel gewoon zou doorgaan. En dit leek wel zo, we hadden ons treinticket en tickets voor de trekkingstocht en boottocht. We konden er ook wel beetje om lachen, want als we goed na dachten achteraf was het gewoon te stom voor woorden dat we hier in getrapt waren. Hoeso de rivier te weinig water?? Ook in internet gaven mensen precies maar dan precies het zelfde verhaal aan hoe wij er ook in waren getrapt. Gewoon dikke pech helaas.

Wel waren we het er over eens dat het goed was dat we dit meteen de eerste dag gebeurde en dat we er ook bewust van waren dat dit was gebeurt, omdat je dan meteen door krijgt hoe ze hier te werk gaan en dus een stuk voorzichtiger en alerter bent.

We hebben die dag verder wat door de stad gedwarreld, ontbeten op een terrasjes en natuurlijk een heerlijke massage genomen ofja 2 zelfs haha. Heerlijk was het. Overal waar je kijkt in de straten zit het bomvol met salons die massagages geven op straat. Je ligt midden in het drukke Khoa san road gemasseerd te worden, terwijl je lekker om je heen kan kijken wat er allemaal gebeurt.

De tweede dag hadden we dan ook echt besloten om de boottocht te gaan maken in de rivier met het oh zo weinige water. BULLSHIT dus. haha. Het was heerlijk overdag is het eigenlijk te warm om echt iets te ondernemen dus dit was perfect. Voor 5 euro kon je de hele dag gebruik maken van deze boot die naar allerlei punten van de stad vaarde, zodat je hier uit kon stappen om dit deel te bezichtigingen. Zo zijn we naar verschillende markten geweest, heel anders dan Khoa San road, geen tourist te zien. En zijn we China town geweest. Over de boottocht hebben ongeveer 5 uur gedaan en zijn toen terug gegaan naar onze start plek. Hier was een groot park bij aanwezig, waar we even heerlijk in het gras zijn gaan liggen om bij te komen en te genieten.

In het park wordt in de avond in het openbaar aan een soort van aerobics gedaan waar iedereen van jong en oud aan mee doet. Het is ongelovelijk om te zien en zeker hoe actief en schaamteloos iedereen hier aan mee doet!! We hebben onze ogen uitgekeken.
Doordat we er achter waren gekomen dat we toch echt veel maar dan ook veel en veeels te veel voor de reis hadden betaald hadden we afgesproken om low low low budget te gaan eten en probeerde we met max 300 bath de dag door te komen, helaas door de boottocht erbij lukte dit net niet. Maar in de avond hebben we samen voor maar 2 euro op straat gegeten, met live muziek van de cafés ! beter kon dus niet! Daarna zijn we wat gaan drinken, voor nog geen euro hebben we hier 3 uur op een terras gezeten gekletst met jongens die ook het aan reizen waren. Ze hadden elkaar in Laos ontmoet en waren vanaf toen samen verder gaan reizen. De een kwam uit Frankrijk en ander uit Zwitserland. Hele vriendelijke jongens die ons veel tips hebben gegeven over de reis die we gaan maken.

Je merkt dat hier zoveel mensen zijn die aan een reis beginnen hier in Azie en vervolgens jaren niet meer thuis komen, dus ik hoop dat wij na deze 3 maanden nog terug komen haha, ik zal jullie gerust stellen we komen gewoon terug!!!!!

De avond was vrijwel om en we zijn terug naar hostel gegaan waar we nog even gechillt hebben en toen zijn gaan slapen. De dag erna zouden we om 7 uur smorgens de taxi pakken om naar het station te gaan om de trein naar Chang Mai te pakken. Een reis van 12 uur lang.

• 12 Maart 2015 - 11:47

Rob:

In de eerste plaats fijn weer wat te lezen na de 'avonturen' met de verloren amandelen. Als je het verhaal over de oplichting zo leest kan ik me goed voorstellen dat je erin trapt: het is helemaal opgezet als een keten, als je a zegt zit je zo bij b (hoewel jullie de kleermakerij mooi hebben overgeslagen, dat dan weer wel ;-)). Laag water in de rivier is overigens wel een leuke mop. Hoe verzin je het!!!? Ik hoop dat jullie hiervan geleerd hebben hoe subtiel dit werkt en daardoor alerter bent de volgende keer. Dat wil niet zeggen dat je mensen niet moet vertrouwen. Je moet wantrouwig worden als je iets aangeboden wordt waarvoor je moet betalen. Als jullie gewoon uit het reisbureau waren weggelopen zonder iets te af te nemen ('moeten er nog over nadenken') was er dus niets aan de hand geweest. Knap goed op en veel plezier verder!

• 12 Maart 2015 - 19:42

Mariejose:

He goed om na al die dagen weer wat te lezen. Ja wat een start. Nog even weekje goede rust en dan hoop ik dat jullie reis kan starten. Leuk om te lezen jullie eerste dag. Hebben we allemaal meegemaakt. Balen achteraf, maar je leert ervan. Lijkt mij heerlijk die boottocht van 5 uur. Relax. Ben benieuwd naar de vervolgstories.

• 21 Maart 2015 - 11:25

Wilma:

Geweldig deze reisverslagen .Het voelt of ik weer daar ben. Idd alles goed afdingen en als je echt iets moois ziet lelijk kijken en zeggen te duur en weg lopen .Krijg je het toch vooral niet te leuk kijken haha ?Fijn dat ik jullie kan volgen en wil je iets weten dan hoornik het wel. in chang Mai echt na de lang nekken gaan kijken . Leuke niet toeristische plaats . Laos is het mooist . Geniet liefs alles goed hier en koud haha
    Xx Wilma ook de groeten van Martin en oma en Bongo